Zapewne nikt nie ma wątpliwości co do tego, że sposób odżywiania wpływa nie tylko na nasze zdrowie i wygląd, ale też na samopoczucie czy też pracę mózgu. Dlatego każdy komu zależy na dobrej formie w każdym aspekcie życia powinien przeanalizować swoją dietę.

Lekko i mało

Posiłki powinny być lekkie i niewielkie, za to spożywane regularnie. W ten sposób organizm nie będzie odczuwał głodu, nie będziemy skłonni do sięgania po niezdrowe przekąski, a także będziemy dostarczać składników niezbędnych do pracy mózgu. Lekkie i małe posiłki sprawią, że organizm skupi się na pracy, a nie na trawieniu ciężkich potraw.

Różnorodnie

Podstawą dobrze zbilansowanej diety jest różnorodność. Komponując posiłki warto zwrócić uwagę szczególnie na te składniki, które dostarczają substancji wspomagających pracę mózgu czy oczu. W naszej diecie nie powinno więc zabraknąć ryb, naturalnego masła, miodu, orzechów, siemienia lnianego, warzyw, owoców czy źródeł białka i węglowodanów złożonych. Komponując dietę mającą na celu poprawę pracy mózgu warto zwrócić uwagę na źródła witamin z grupy B, lecytyny, żelaza, cynku, magnezu, potasu, fosforu i kwasów omega 3 i omega 6.

Nawodnienie organizmu

Dla pracy mózgu niezbędne jest też właściwe nawodnienie organizmu. Najlepiej sprawdzi się woda mineralna, a także soki warzywne i owocowe bez cukru, herbaty zielone i czerwone, yerba mate. Możemy też przygotowywać sobie wody smakowe czyli łączyć wodę z przyprawami, owocami, warzywami, ziołami.

Mądrze

Skomponowana przez nas dieta powinna być starannie przemyślana. Jeśli jednak brakuje nam na to czasu lub wiedzy to najlepiej pomoże nam dietetyk. Dzięki analizie naszego stanu zdrowia, sposobu odżywania się, zapotrzebowania na kalorie, stylu życia, dietetyk pomoże ustalić odpowiedni dla nas jadłospis. Dietetyk podpowie też jakie błędne nawyki warto wyeliminować i jak to skutecznie zrobić. Jeśli nie mamy czasu na wizytę w gabinecie to możemy skorzystać z usług jakie oferuje dietetyk online.

Czego unikać?

Odpowiednia dieta to też konieczność unikania niektórych potraw i napojów. Na pracę mózgu negatywnie wpłynie alkohol, kawa, która pobudza, ale jednocześnie osłabia koncentrację, słodycze, które działają usypiająco, słodkie napoje. Dla zdrowia warto też unikać palenia papierosów lub wdychania dymu tytoniowego.