Firmowy dress code

Korzyści ze stosowania dress code są powszechnie znane, nie będziemy więc przekonywać o jego zaletach. O zachowanie dress code dbają przede wszystkim korporacje i duże firmy, ale można się zastanawiać czy warto wprowadzać zasady ubierania się nawet w małych firmach. Naszym zdaniem tak!

Ubiór pracowników a sposób postrzegania firmy

Nawet mała firma może budować swój wizerunek jako eksperta w branży i firmę bardzo profesjonalną. A w tym pomaga między innymi wprowadzenie ujednoliconych strojów. Najtańszym rozwiązaniem są koszulki z nadrukiem. Taki nadruk może zawierać przede wszystkim logo i nazwę firmy. Cała koszulka powinna też odpowiadać przyjętej w firmie kolorystyce. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że koszulki są stosunkowo tanie i można je wykonać nawet w kilku sztukach. Można także pójść krok dalej i zamówić dla pracowników kompletne stroje. Warto jednak pamiętać by były one wygodne i odpowiednie do rodzajów wykonywanych obowiązków. Oznacza to, ze stroje mogą się od siebie różnić np. część pracowników może dostać spodnie, część spódnice, osoby pracujące na zewnątrz powinny dostać dodatkowo ciepły polar lub kurtkę, ale wszystko powinno być utrzymane w jednej kolorystyce i mieć takie same oznaczenia. Wysiłek włożony w wyposażenie pracowników w jednakowe stroje opłaci się, bo przełoży się na pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów i partnerów biznesowych, w większym stopniu niż wtedy gdy pracownicy będą po prostu ubrani schludnie ale po swojemu.

Dress code a przepisy

Kodeks pracy jasno określa zasady wprowadzania i egzekwowania dress code. Pracodawca powinien zapewnić strój, który będzie respektował godność i dobra osobiste pracowników oraz nie będzie ich ośmieszać. Strój musi być też zgodny z normami BHP. O wprowadzeniu określonego sposobu ubierania się pracodawca musi poinformować pracowników, a zasady te muszą zostać uwzględnione w regulaminie pracy lub w umowie o pracę. Pracodawca ma też możliwość egzekwowania wprowadzonych zasad. Za łamanie przyjętych zasad pracodawca może obniżyć premię uznaniową, udzielić upomnienia lub nagany, a nawet zwolnić pracownika dyscyplinarnie.

Kategorie: Biznes