Niezależnie od tego czy interesuje nas pozycjonowanie strony internetowej czy reklama Google AdWords lub inne działania w wyszukiwarkach, warto już w trakcie tworzenia strony www i treści na stronę, przemyśleć dobór słów kluczowych. Będzie to miało dla nas ogromne znaczenie w wielu aspektach. Jakie frazy wybrać aby wspomóc promocję strony www w sieci?

Pierwsze kroki

Znając swoją branżę oraz klientów rozpoczynając poszukiwanie dobrze konwertujących słów kluczowych należy zacząć od zastanowienia się jakie słowa kluczowe najlepiej charakteryzowałyby działalność firmy. Warto spisać jak najwięcej słów, aby móc potem je dokładnie przeanalizować. Należy też zastanowić się jakich fraz mogą użyć nasi potencjalni klienci, aby dotrzeć do naszych usług. Konieczne jest postawienie się w miejscu klienta, który nie musi znać fachowych pojęć, a zamiast tego może korzystać z potocznych określeń lub powszechnie stosowanych słów. Tworząc listę słów kluczowych trzeba też pomyśleć o zasięgu jaki nas interesuje. Jeśli działamy lokalnie to nazwy miejscowości, regionu czy nawet dzielnicy są warte wzięcia pod uwagę.

Narzędzia

Mając wstępnie opracowaną listę słów kluczowych należy skorzystać z pomocnych narzędzi. Przyda się planer słów kluczowych (Keyword Planner), a także takie narzędzia jak choćby Semstorm czy Senuto. W ten sposób przeanalizujemy działania konkurencji, sprawdzimy liczbę wyszukań dla poszczególnych fraz, sprawdzimy ich konkurencyjność. Przeprowadzając analizę warto uwzględnić frazy długiego ogona, które są mniej konkurencyjne, a jednocześnie mogą nam pomóc pozyskać ruch na stronie. Dobrym pomysłem jest uwzględnienie tendencji do wyszukiwań w formie pytania. W ten sposób możemy trafić do Direct Answers czyli odpowiedzi bezpośrednich dostarczanych użytkownikom przez wyszukiwarkę. Pomoże nam w tym modne ostatnio narzędzie Answer The Public. Szukając słów kluczowych przydatne mogą być też takie narzędzia jak Google Trends, a nawet zwykłe podpowiedzi Google.

Po dokonaniu analizy poszczególnych słów kluczowych należy wybrać te, które rokują najlepiej dla nasze strony www. Będą one przydatne podczas tworzenia strony www, opracowywania treści, a także takich działań jak optymalizacja strony internetowej, działania nastawione na pozycjonowanie czy też w trakcie kampanii Google AdWords.