Dlaczego WordPress

WordPress wciąż zaskakuje niezmiennymi trendami jak chodzi o ilość wdrożeń i pnie się bez przerwy na same szczyty. Nieco ponad 38% stron w Internecie to WordPress (dane na wrzesień 2020). Pozycja wydawać by się mogła niezagrożona biorąc pod uwagę, że na drugim miejscu jest Shopify z udziałem raptem 3%.

Dlaczego WordPress?

Najwyraźniej ten system CMS z jakiegoś powodu przypadł mocno do gustu nie tylko blogerom, ale także projektom biznesowym, małym i większym firmom, które na bazie tego narzędzia uruchamiają swoje strony, sklepy internetowe i inne projekty. Można się zastanawiać skąd tak duża popularność, ale odpowiedź nie wydaje się specjalnie trudna.

Biznes zawsze szuka oszczędności, a jest to widoczne przede wszystkim w przypadku małych firm, gdzie inwestycja w coś takiego jak własna strona internetowa na poziomie kilku tysięcy często bywa nieosiągalna lub po prostu są inne „ważniejsze” inwestycje. To zupełnie naturalne i w pełni zrozumiałe. Kilka lat temu nowe, małe firmy miały dwie drogi. Albo zlecę agencji i zapłacę, albo na razie odpuszczam. Dziś wygląda to jednak nieco inaczej. Dróg jest więcej. Albo zlecę agencji, albo zrobię sam, albo odpuszczam.

Wiadomo, że mając te trzy wyjścia w większości przypadków mała firma decyduje się na samodzielną budowę strony lub sklepu i co ciekawe bardzo często to się udaje.

WordPress prosty jak drut

I oto odpowiedź na nasze pytanie związane z ogromną popularnością WordPressa. Jest po prostu łatwy w obsłudze i łatwy w rozbudowie. Przedsiębiorca nie potrzebuje agencji lub freelancera żeby pojawić się ze stroną w Internecie. Tego typu wsparcia potrzebuje zazwyczaj tylko w sytuacji gdy zwyczajnie nie ma czasu tym się zając osobiście. Ale jeśli ten czas jest wówczas wystarczy sięgnąć do wszędobylskich poradników w Internecie i strona lub sklep stają się rzeczywistym bytem.

Sama instalacja WordPress nie przysparza problemów zwłaszcza, że na kontach hostingowych coraz częściej znajdziemy autoinstalatory. Potem zmiana wyglądu, to kwestia motywów, dodatkowych możliwości wtyczek i po kilku dniach można cieszyć się piękną, funkcjonalną stroną którą sami zrobiliśmy!

Na zakończenie

Jeśli jesteś małym przedsiębiorcą, nie bój się podjąć wyzwania i uruchomić samodzielnie własną stronę. To kilka dni pracy, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznacz na inne działania marketingowe. To nie jest tak, że dobrą stronę uruchomia tylko dobrzy fachowcy. W sieci znajdziesz wiele przykładów stron uruchomionych przez domorosłych webmasterów, które nie tylko nie ustępują, ale nierzadko przewyższają jakością strony tworzone przez agencje.